Translate!

divendres, 11 de març del 2011

Sortint de Maharastra, Índia... Beautiful people de Bombai!


No sabia com titular aquest post. M’han vingut al cap “Beautiful people” i “País de bojos”. País de bojos en el bon sentint de la paraula. País amb milers i milers de persones a tot arreu. A Istanbul vaig estar fascinat amb la superpoblació. Res comparat amb Índia.

En les properes setmanes faré posts de cada regió que creui per la Índia. M’han dit que és un país de molts colors diferents, equivalent a la nostra Unió. Bombai és la capital de la regió de Maharastra. M’he passat set dies a la capital i dos en ruta. Els primers quatre dies vaig tenir un xoc i no vaig fer casi res. Estava estorat per la immensitat de la ciutat, per veure desenes de persones per segon, per la calor de 35 graus i sol vertical, pels mosquits a la nit, pel menjar super picant i a vegades dolç-salat, pels colors, per les olors, pels clàxons cada moment i també per la vida dels professionals dels medis de comunicació: cada dia de festa.

Al cap d’uns dies he anat agafant el país per les rendes. Fa calor però es suportable i ja m’he acostumat de la manera de fer dels indis. Aquests dies en bici m’ha impressionat com, quan paro un momentet per esmorzar, s’acumulen 20 persones a mirar la meva bicicleta. He decidit que sóc un museu ambulant de “noves tecnologies”.

Un amic que vaig fer a Jordània, el geociclista Mark, em va dir que em sentiria atabalat per la gent aquí. Tot el contrari, cadascú va a la seva i són molt respectuosos. A Bombai em van venir a demanar diners una persona per dia que, estadísticament, significa el 0,01% de la gent que em creuava. La gent parla amb anglès i em saluden amablement, no són mafiosos (en el sentit de voler diners) com en els països àrabs.

A la ciutat de Bombai hi ha una extensa “casta” de gent que treballen en els medis de comunicació. Centenars de directors i directorets, artistes, actors, músics, ballarins... Hi ha un boom econòmic. Produeixen 300 pel·lícules a l’any, tres vegades les que es fan a Hollywood, i ara estan començant a fer pel·lícules modernes. Crec que d’aquí a 5 anys ens vindrà una onada de cinema indi de qualitat i interessant. La noia que m’ha acollit una setmana és directora de anuncis i treballa de onze del matí a vuit o nou del vespre. Després surt de festa a on es troba amb la resta de “creatius”.

Em puc sentir orgullós de fer-me amic de un director de cine que acaba de gravar el seu primer llarg metratge. Serà una pel·lícula per adolescents i ja li han encarregat una altre per setembre. Em va deixar al·lucinat abans d’ahir quan em va oferir diners en el cas que no pogués arribar a la meva destinació. La veritat és que em sentia un cutre envoltat de tanta gent al·lucinant.

Ahir vaig emprendre el meu viatge cap al nord, cap un monestir budista a Dharamsala. Vaig tenir la sort de estar parlant llargament amb un geociclista indi que em vaig trobar per Bombai. Em va donar mil recomanacions i la millor és que em va informar que els monestirs hinduistes i sikhs tenen llocs per dormir. Ahir em vaig desesperar perquè tots els hotels estaven plens, vaig trobar un petit monestir arran de la carretera i vaig preguntar si podia dormir allà. Va ser un dels millors dies del meu viatge. Em vaig fer una dutxa fresca amb la mànega. Vaig estar llegint envoltat de silenci. A les set vam fer un ritual a la deessa del monestir, els cinc que hi érem i em van fer tocar la campana,per un plat d’arròs el que faci falta! :D Després em van invitar a un abundant sopar i vaig dormir fresquet sota el porxo net del temple... :D 




3 comentaris:

  1. Què deu ser un geociclista? :o tinc curiositat

    I sí va! :P he vitat per tal que facis la ruta de la seda! :) al cap i a la fi, bé que et podria dur a casa aquest camí (quasi si més no) :)

    molts ànims adrià!

    ResponElimina
  2. bones Adrià!

    malauradament encara no començo a moure'm... em queden 2 mesos més de curro... intento aprofitar-ho per acabar de perfilar la ruta i el material.

    bona observació, hehe! però també tinc les alforges a davant, de manera que tot queda més repartit i em permet proveïr-me de molta aigua i menjar, que en algunes zones és força important. el que passa és que per aquests 4 dies de ruta (aprofitant la festa de Carnaval) no les volia muntar. tampoc tinc cistella a davant, mai m'ha agradat. el mapa no fa falta treure'l gaire sovint perqè les rutes ja més o menys estan en ment. ara, per tenir coses importants a mà ja és un altre assumpte... sempre porto una ronyonera amb la càmera i quatre mandangues, de moment vaig tirant així. aquí és força xungo trobar-ne alguna que estigui mig bé, però depèn com ho vegi sobre la marxa me'n pillaré una o no.

    tu qè tal per l'Índia? he llegit a forces llocs que pedalar per allí és bastant pelut... espero no tinguis cap problema a la carretera. on tens pensat arribar? Xina?

    molta sort en el teu viatge!

    salut

    ResponElimina
  3. Hola!
    Eu sei que parece estranho, mas sua mãe passou seu contato para a minha mãe, disse que você cursa Arquitetura, e que tinha um blog de uma viagem que está fazendo para a Índia. Também sou estudante de Arquitetura e Urbanismo aqui no Brasil...e é um prazer poder te seguir no blog e saber sobre suas viagens. Nós como futuros arquitetos sabemos o quanto isto é válido.. Boa sorte na sua viagem e aproveite a visita, dividindo essas experiencias boas com curiosos do mundo.
    Sabrina www.suasiva.blogspot.com

    ResponElimina