Translate!

diumenge, 27 de febrer del 2011

Especial: Petra, Jordània.

Hola a tothom! D'aquí a un parell de dies publicaré el post general de Jordània però volia fer aquest especial abans. El vídeo dura 5 minuts i pot ser que sigui massa pesat doncs són desenes de imatges, no m'ofendré si l'apagueu al cap d'un minut, dos, tres... Si sou fumadors és el moment perfecte per encendre un cigar i submergiu-vos a Petra! :D


("Artos",  Kardeş Türküler, Vizontele)

Per acabar, volia escriure unes instruccions per gaudir de Petra sense morir en el intent:

-Agafar tiquet de dos (55 euros) o tres dies (60euros). En dos dies ho pots veure tot, però sense casi temps de descans. En tres podràs absorbir la atmosfera. En un dia (50 euros) cometràs tots els errors i arribaràs a odiar aquest lloc...

-Portar picnic comprat als supermercats dels pobles. El picnic dels hotels són paupèrrims per un gran dia d’excursió i a dins del recinte et gastaràs 10 vegades el preu de fora. Jo vaig comprar humus (50ct), 5 pans (10ct cadascun), aigua (50ct), albergínia (50ct) i taronges (1euro/kg). Total uns 3 euros, que a dins és lo que et val una bossa de patates...

-Estar preparar per una gran excursió. Pujaràs i baixaràs muntanyes senceres, tot el dia. Estaràs sota un sol espetegant unes 8 hores...

-Protecció solar a lo beduí. Tapat de cap a peus i roba fresca i lleugera. Ulleres de sol i protecció solar. Jo vaig estar el febrer i feia una calor al·lucinant, us desitjo molta sort als qui aneu a l'estiu...

-Descansar molt. Emportar-se un llibre i quan estiguis al cim de la muntanya amb les millors vistes, agafa el llibre o fes una becaineta a la ombra... Has d'anar entrant a Petra poc a poc, massa informació sensitiva per no parar ni un moment.

-Per acabar, allunya’t dels venedors i oferidors de burro, esquiva’ls al màxim o et posaran dels nervis en menys de 10 minuts. Això si, si tens que pujar una muntanya i tens més de 40 anys, jo gaudiria de pagar deu euros i pujar tranquil i content!

Fins aquí les instruccions, el meu primer dia va ser horrible de gana, cansament i calor. El segon va ser dels millors dies de la meva vida! :D

2 comentaris:

  1. Hey Hola Adri!!!!

    Es la primera vegada que hem conecto per veure on paras. Quin valor y quina embeja!
    Estic navegant amb vaurien y m'enrrecordo de tu
    Ara que m'he ficat, haviam si et fico alguns comentaris mes.

    ANIMS!! tira milles

    Precioses fotos

    JOAN SANCHEZ SALA

    ResponElimina
  2. Bones Adrià,

    Curiosament, un ciclista australià amb el qual vaig topar aquest estiu per Euskal Herria també ha estat visitant Petra aquests dies. No sé pas cap a on es dirigeix ara, però si t'interessa contactar amb ell pots fer-ho a la seva web: www.gray-matter.org. Es diu Stephen.

    Salut

    ResponElimina